Radošā industrija '2020, pasākumi Rīgā un Latvijā kultūras ziņās

Kino un kultūra '2024

Kultūrvide un kinostāsti 🎞 filmas, online kinoteātri un bezmaksas TV kanāli internetā *uzzini, kur internetā skatīties mākslas filmas legāli un bez maksas


Filmas un bezmaksas TV kanāli
Filmas un bezmaksas TV kanāli

* televīzijas tiešraides internetā bez maksas, kā arī ārzemju un Padomju kino klasika - skatītāju iecienītākās, populāras filmas online kinoteātrī gan ar abonēšanu, gan TV kanāli, kur tās skatīties internetā bez maksas legāli


TAS VARĒTU TEVI INTERESĒT



Kas patiesībā saņem atlīdzību par mazpazīstamu autordarbu publisko izmantošanu

Publicēts | 4 marts, 2013 |

Mūzika biznesam, fona mūzika, autori, producenti, izpildītāji kafejnīcām, bāriem, restorāniemSekojot līdzi autortiesību jautājumu attīstībai un licencēšanas skandāliem par autordarbu publisko atskaņošanu fona mūzikai (tā saucamās radio klausīšanās licences), radās jautājums, ar kuru vērsos AKKA LAA:

– ja ir vēlme atskaņot ierakstītu no CD vai radio mūziku kafejnīcā, izstāžu zālē vai tml. publiskā vietā, ir jāmaksā par licenci, bet vai pastāv kāds matemātisks algoritms, kas palīdz izskaitļot to, kā lai mans maksājums nonāk konkrēti pie to skaņdarbu autoriem, kuru ierakstus es esmu izvēlējies atskaņot fona mūzikai publiski?




Kāpēc tāds jautājums:

Iespējams, Tu radi mūziku, kuru nevarētu attiecināt pie populārās mūzikas un kuru daudzi neklausās ikdienā. Iespējams, Tev kā pasākumu organizētājam pašam interesē šāda veida specifiska mūzika un ir vēlme to atskaņot kādā specifiskā pasākumā vai ikdienā kādā specifiskā veikaliņā/kafejnīcā. Ja Tu maksā par licenci specifiska stila mūzikas no CD vai interneta radio atskaņošanai, bet šī samaksātā naudiņa tiek iemesta kopējā katlā, kas nespēj identificēt, kādi un cik daudz tieši autordarbi tiek izmantoti, tos publiski atskaņojot no CD vai specifiskiem interneta radio un citiem resursiem, tad tādā autoratlīdzības sadales mehānismā, no kura pārsvarā barojās populārās mūzikas zvaigznes (intuitīva publiskā sadale, kas pakārtota % reģistrēto autordarbu izmantošanas kvantitātei), kam jau tā ir gana, ir būtiskas nepilnības.

Lielāko AKKA LAA ienākumu daļu no 2013.g. februārī autoriem izmaksātās summas veido 2009.gadā nepieprasītās atlīdzības sadale par svešu- ar šo atlīdzību saņēmušajiem autoriem nesaistītu,- autoru darbu izmantošanu. Vai tas nozīmē to, ka patiesībā AKKA LAA sadala svešu autoru ienākumus starp šajā organizācijā reģistrētiem autoriem un ārzemju autordarbu pārstāvjiem?

Vai mazpazīstamu autoru vietā atlīdzību patiesībā saņem Maikla Džeksona mantinieki?

Un, piemēram, ja Tu CD ierakstā publiska pasākuma fonā atskaņo ne tikai draugu radītos autordarbus, bet arī kādu skaņdarabu no, piem., www.soundcloud.com u.tml. vietnēs nopublicētajiem gabaliem, kuras piedāvā bez maksas arī publiski izmantot šos, visticamāk, daudzos gadījumos autortiesību organizācijās vēl nereģistrēto autoru darbus, tad kāpēc lai šī summa, ko Tu, autortiesību kolektīvās pārvaldības organizācijā pērkot licenci, samaksā faktiski par abstraktu autordarbu izmantošanu, nonāktu pie citiem- ar šo konkrēto autoru darbu izmantošanu nesaistītiem,- autoriem? Tomēr tas ir iespējams.

Kāpēc tas būtu aktuāli:

Tieši pēdējos gados ne tikai mūzikas, bet arī citu (piem., vizuālo) autordarbu radīšana un attīstība ieguvusi specifisku raksturu, kurā robežas starp profesionālo un autodidaktisko jeb no amatieriskā izejošo autordarbu pakāpeniski noārdās. Daudzi autori vēl neapzinās savu darbu potenciālu, jo šie darbi ir radīti it kā starp citu un aizpildot brīvo laiku, bet, ja arī apzinās, tad saprot, ar jau popularitāti iemantojušjiem autordarbiem tiem nesacensties (un vai vajag?). Tieši tāpēc būtu aktuāli šos daudzsološos bet mazpazīstamos un it kā no nekurienes radušos indivīdus neapbižot bet gan radīt tiem labvēlīgu augsni izaugsmei.

Domāju, tāda tendence pastāv:

Pasākumu organizētāji un uzņēmēji, kuri vēlas radīt īpašu gaisotni, bet nevar atļauties uzaicināt konkrētus māksliniekus, izvēlas fonā atskaņot specifisku mūziku. Un viens no veidiem ir uzmeklēt kādu specifiska stila mūzikas CD vai atbilstošus resursus internetā (piem., specifisku interneta radio vai tml..) un šo mūziku atskaņot fonā, nepieaicinot pat dīdžeju. Un kāpēc gan lai par šo darbu izmantošanu atlīdzību netieši saņemtu, piemēram, Madonna vai Maikla Džeksona mantinieki, kuru mūzika varbūt ir populāra, bet ar šiem daudziem mazpazīstamu autoru darbu izmantošanas gadījumiem nav saistīta. Pēc aizvadīto gadu datiem vidēji ap 70% no Latvijā iekasētajām autoratlīdzībām tiek pārskaitītas uz ārzemēm. Attiecīgi arī licenču maksājumi un ar autortiesību nodevu aplikto datu nesēju maksājumi, domāju, tiek dalīti līdzvērtīgās proporcijās.

Atbild Ināra Dombrovska, AKKA/LAA Muzikālo darbu nodaļas vadītāja

AKKA LAA / Ināra Dombrovska par fona mūziku / licence, licencēšana, autoru tiesības un atlīdzībaŠī ir tā sauktā „fona mūzika” – par ko jautājāt. AKKA LAA izsniedz vispārējo licenci, t.i., darbu izmantotāji iegūst tiesības atskaņot jebkuru darbu ar jebkuras ierīces vai procesa starpniecību – radioprogrammas, Tv programmas, kabeļtelevīzijas, CD, vinila plates, internets u.c.. No „fona mūzikas” atskaņotājiem izmantoto darbu uzskaitījuma iesniegšana netiek prasīta, jo kafejnīcu, veikalu, frizētavu, peldbaseinu un taml. vietu īpašnieki gluži vienkārši nevar zināt darbu nosaukumus, kurus raida konkrētā radio, TV programma. Tomēr, ja kāds „fona mūzikas” izmantotājs var iesniegt izmantoto darbu uzskaitījumu, AKKA LAA, protams, sadali veic saskaņā ar iesniegto programmu.

Tātad ir iespējams iesniegt izmantoto darbu uzskaitījumu, norādot darba nosaukumu oriģinālvalodā un komponista vārdu. Veidlapa „Programmas paziņojums” ir pieejama elektroniski www.akka-laa.lv , informāciju var iesūtīt arī elektroniski, norādot licenciāta vārdu vai licences numuru.

3 gadus AKKA LAA pietaupa atlīdzību tiem autoriem, kas vēl nav atsaukušies kā tiesību īpašnieki

Patlaban Autortiesību likumā ir noteikta kārtība, ka autoru mantiskās tiesības attiecība uz izmantojumu publiskā izpildījumā veikalos, kafejnīcās un taml. vietās tiek administrētas tikai kolektīvi – tas nozīmē,ka darbu izmantotājs saņem vienu licenci autoru mantisko tiesību organizācijā un iegūst iespēju izmantot neierobežotu muzikālo repertuāru. Šāda kārtība ir loģiska, ņemot vērā, ka viena muzikālā darba ilgums ir 3-5 minūtes un katram darbam vidēji ir 2-4 tiesību īpašnieki – neviens darbu izmantotājs praktiski nespēj iegūt individuālas licences jeb atļaujas no visiem tiesību īpašniekiem. Savukārt tie tiesību īpašnieki, kas nav ar tiešajiem līgumiem pilnvarojuši autoru organizācijas, var saņemt sev pienākošos autoratlīdzību 3 gadus.

Autortiesībās netiek ņemts vērā profesionālisms, tautība, nopelni, vecums – pilnīgi visi darbi tiek aizsargāti vienādi. Parasti jaunie autori par savām tiesībām aktīvi sāk interesēties brīdī, kad darbus sāk atskaņot radio, TV.

AKKA LAA veic kontrolnoklausīšanos

Viens no AKKA LAA mērķiem ir precīza iekasētās autoratlīdzības sadale, un izmantoto darbu uzskaitījuma jeb programmas paziņojuma iesniegšana ir obligāts darbu izmantotāju pienākums visos gadījumos, kad autoru darbus izpilda izpildītājmākslinieki. Attiecīgi autoratlīdzības sadale tiek veikta programmā uzrādīto darbu tiesību īpašniekiem. AKKA LAA darbinieki veic arī kontrolnoklausīšanos, apmeklējot koncertus u.taml. pasākumus, un salīdzina iesniegtos programmu paziņojumus ar faktisko izmantojuma apjomu.

AKKA/LAA ziņas: autoru atlīdzība

Šī gada februārī autoriem izmaksāti 40 335.73 lati

AKKA LAA atlīdzība autoriem / 2013.g. februāris
Lielāko autoru ienākumu daļu no šīs summas veido 2009.gadā nepieprasītās atlīdzības sadale. Nenoskaidroto atlīdzību veido atlīdzība par publiskā izpildījumā izmantotajiem darbiem, kuru izmantojumam AKKA LAA saskaņā ar Autortiesību likumu ir obligāti jāizsniedz licence arī tad, ja autori nav slēguši līgumu ar biedrību. Lai katrs autors, kura darbi šādi izmantoti, saņemtu sev pienākošos atlīdzību, viņam nav pienākums slēgt līgumu ar AKKA LAA, taču nepieciešami personas dati, lai varētu izmaksāt viņam pienākošos atlīdzību. Ja atlīdzība nav pieprasīta trīs gadus, saskaņā ar Autortiesību likumu tā tiek sadalīta pārējiem autoriem.

AKKA LAA autoriem lūdz informēt savus kolēģus
– autorus, kurus gaida atlīdzība! Ar sarakstu var iepazīties: šeit »

Otra lielākā summa ir autoru atlīdzība no Latvijas teātriem:
par lugām, to tulkojumiem, mūziku, filmu fragmentiem, vizuālo darbu reprodukcijām, kas izmantoti teātra iestudējumos šī gada janvāri.

Šomēnes izmaksāta arī atlīdzība par dzeju, prozu, dramaturģiju, kas izmantoti 2012.gada pirmajā pusē Latvijas Radio, kā arī vairākas mazākas summas – par vizuālo darbu izmantojumu žurnālos, laikrakstos, grāmatās; par izdevniecību publicētajiem literārajiem darbiem; par audiovizuālo darbu izmantojumu un dramatisko darbu reproducēšanu.

AKKA LAA autori, autortiesības- jaunākās ziņas internetā



Kāpēc skatīties filmas online – internetā,- nevis kinoteātrī

🧐  Kur skatīties filmas – proti, vai doties uz kinoteātri, lai izvēlēto filmu noskatītos tur, vai arī šo filmu meklēt internetā, lai to skatītos kādā no online kinoteātriem, interneta TV vai filmu platformām tiešsaistē? Pie tam, kāpēc skatīties filmas internetā, ja tās var noskatīties kinoteātros? Tādi jautājumi var rasties ne vienam vien kino cienītājam pirms savas izvēles par labu kādai no iespējām.

Lai nosvērtos par labu vienai vai otrai izvēlei – skatīties filmas internetā vai klātienē Latvijas kinoteātros,- izvērtēsim mūsu kā kino baudītāju prioritātes. Piemēram, vai ir vērts atkārtoti doties uz kinoteātri, ja filma, ko vēlaties noskatīties, ir jau kādreiz redzēta? Varbūt filmu, ko vēlaties noskatīties, ik pa laikam rāda kādā no TV kanāliem. Un tādā gadījumā šo filmu reizēm varat skatīties atkārtoti tiešsaistē TV, vai arī noskatīties online TV arhīvā. Tomēr, iespējams, savu kā kino cienītāja baudījumu vēlaties pastiprināt ar iespaidiem, ko spēj sniegt vienīgi lielie kinoteātru ekrāni – it sevišķi jau tad, ja ir runa par filmām, kas balstītas uz iespaidīgiem kino kadriem. Tādas parasti mēdz būt asa sižeta filmas (piemēram, filmas par karu), trilleri un šausmenes, bet ne tikai – arī piedzīvojumu filmas u.c.. Un tādos gadījumos visticamāk izvēle varētu nosvērties par labu tam, lai ar iespaidiem bagāto filmu noskatītos Latvijas kinoteātros.



Kinoteātra apmeklējums var būt arī kā laba izklaide ne tikai skatoties filmas vienam, bet arī kopā ar draugiem un randiņā ar mīļoto cilvēku – it sevišķi jau tad, ja vēlaties izrauties no mājas rutīnas, vai arī kino apmeklējums kalpo kā jaunas iepazīšanas iemesls, piemēram, aklajā randiņā.

Lai gan teju vai nekas nelīdzinās kino baudījumam uz lielajiem ekrāniem kinoteātrī klātienē, tomēr reizēm citu ieteiktās populārākās un pat jaunākās filmas ir vērts vispirms atrast kādā no filmu platformām internetā, lai šīs filmas noskatoties kinoteātrī online, tā gūtu pirmos iespaidus. Pie tam, mūsdienu mājas kinozāles izsmalcinātiem kino baudītājiem varētu būt kā priekšroka tam, lai paliktu mājās skatīties mākslas filmas mājīgā gaisotnē, ērti iekārtojoties atpūtas krēslā. Nenoliedzami tieši diskrētums un māju sajūta var kļūt kā izšķirošais faktors tam, lai griba nosvērtos iecienītākās un jaunākās filmas skatīties, paliekot mājās.

Kur skatīties filmas internetā un kāpēc online kinoteātrīUzzini, kuras no filmām un kādā no interneta televīzijas platformām var skatīties online bez maksas vai kopā ar TV abonēšanu, vai arī iznomāt filmu nomā: * Megogo filmas » * Go3 filmas » * Tet cinema »


Kino un kultūras retrospektīva * pluss mākslas filmas, kuras ir vērts skatīties



Kino mākslas un kultūras arheoloģija ‘2024

KINOTEĀTRIS ONLINE piedāvā leģendāras filmas

Leģendāras filmas internetā – skatīties PSRS (Padomju) laikā radītās Mosfiļm mākslas filmas krievu valodā un ar subtitriem, legāli un oriģinālā kvalitātē online kinoteātrī bez maksas: dvēseliskais padomju kino drudzis »

Kinoteātris online - skatīties internetā bez maksas leģendāras Mosfiļm padomju laiku mākslas filmas legāli

Mosfiļm – tā ir viena no vecākajām un lielākajām kinostudijām bijušajā Padomju Savienībā. Mosfiļm kinostudija savas 90 gadu pastāvēšanas laikā ir producējusi vairāk kā 2500 pilnmetrāžas filmas. Šobrīd kinostudija Mosfiļm ir ieguvusi kinokoncerna statusu, kas spēj producēt vairāk kā simts filmas gadā. Kinostudijā Mosfiļm tiek filmētas ikviena žanra filmas. Lielākais vairākums Krievijas filmas, seriāli u.c. kinoprodukcija tiek radīta tieši Mosfiļm paspārnē

Filmas online un kultūra * kino māksla kā uz delnasKinostudijā Mosfiļm radītās mākslas filmas daudzas iekļautas ne tikai PSRS vai Krievijas, bet arī pasaules kino zelta fondā.





TAS VARĒTU TEVI INTERESĒT





Neatradi, ko skatīties internetā?
Jaunākās filmas kinoteātros, meklē un skaties
mākslas vai dokumentālo filmu piedāvājumu
KINO AFIŠA

+ Latviešu mākslas filmas, ārzemju mākslas kino
Baltijas un Krievijas filmas online kinoteātros šobrīd

Latviešu, ārzemju un krievu filmas kinoteātros šobrīd

Kino māksla, vide un kultūra »







Kultūras pasākumi un programmas 2024 / Kino & kultūras radošā industrija, filmas online 



  • Iepriekšējie apmeklētāji interesējās par

  • Filmas un bezmaksas TV kanāli
    Uzzini, kur skatīties TV tiešraides un filmas internetā bez maksas legāli

    * Uzzini, kur skatīties online TV un filmas internetā bez maksas legāli
  • Biogrāfiskās mākslas filmas

    Biogrāfiskās mākslas filmas ir kino filmas, kuras uzņemtas pēc patiesiem notikumiem. Šāda veida kinodarbi ir lielisks materiāls, kā aizraujošā veidā iepazīt populāru personību, skandalozu notikumu vai vienkāršu cilvēku neticamos dzīvesstāstus. Uzzini vairāk par skatītāju visaugstāk novērtētajām filmām, kuras uzņemtas pēc patiesiem notikumiem: biogrāfisko filmu TOP's »

  • Shoppings kopā ar dizaineri

    Iepirkšanās kopā ar dizaineri palīdzēs jums neapjukt lielo iespēju priekšā mājokļa labiekārtošanā:
    * ieskaties cenrādī »





  • Latvijas Reitingi
    Kino un kultūras radošā industrija '2024 / filmas online
    Vērtējums: 4.3/5, izanalizējot 17257 apmeklējumus

    Top.LV
    Šis ir informatīvi veidots kino un kultūras radošās industrijas projekts, kurā nopublicētie materiāli var būt aizsargāti ar autortiesībām.
    KULTURASINDUSTRIJA.LV Ⓟ ULD altmedia